Trend [Light producten]

29 10 2008

Megatrend: Mensen worden dikker (overgewicht)
Maxitrend: Gezonder eten
Microtrend: Light productenMensen worden tegenwoordig steeds dikker. Dit schrikt mensen af dus willen ze gezond eten en drinken. Maar ze willen ook hetzelfde blijven eten en drinken als ze nu doen. Een oplossing hiervoor zijn light producten. De produten zijn hetzelfde maar dan in een light vorm wat beter is voor de lijn. Je hebt tegenwoordig niet alleen Coca-cola light maar ook Redband Light en Becel Light.
Het idee van light producten is dat je hetzelfde kan eten en drinken maar dan is het zonder suiker. Je ziet dat bijvoorbeeld bij Coca-Cola Light maar ook bij boter zoals Becel Light.

Over de gehele wereld worden mensen steeds dikker, maar mensen worden ook steeds bewuster van hun gezondheid. Mensen zijn tegenwoordig ook veel meer met hun gezondheid bezig vergeleken met vroeger. Daarop is ingespeeld door middel van light-producten, deze bevatten minder suiker en vetten. Verder zijn de smaken nog hetzelfde gebleven, dus je kunt genieten van hetzelfde product maar je krijgt veel minder suikers en vetten binnen.
Daardoor zijn er ook steeds meer merken die hierop inspelen, zoals frisdranken; bijvoorbeeld Coca Cola maar ook boter; zoals bijvoorbeeld Becel. Er is veel vraag naar door mensen, dus dit is zeker een geslaagd concept. De onderstaand grafiek bevestigd het mbt. de frindrankenindustrie.

Gemaakt door: Michiel van Horssen


Acties

Information

Plaats een reactie