Reinier Evers

29 10 2008

Trendwatching.com founder Reinier Evers (37), a citizen of The Netherlands, is an accomplished trend watcher, entrepreneur, and presenter. He holds a Master’s degree in Economics from the University of Amsterdam, and has been fascinated with the online business revolution ever since being introduced to the nascent web in 1994 at New York University, where he studied Business Policy.

While at interactive agency AGENCY.COM in New York and London (1997-1999), he worked with global clients like British Airways, Texaco, and Compaq, managing a team of strategists and analysts. Many of these projects involved trend spotting, business research, vision development and competitive analysis, making trendwatching.com a natural progression of his activities. These days, trendwatching.com welcomes more than 150,000 visitors to its website each month, while 160,000 business professionals in 120+ countries receive the company’s monthly Trend Briefing.

Reinier was also a co-founder of Urbanbite, an online food delivery portal in the UK and the Netherlands, which was sold in 2001 to Lastminute.com, one of Europe’s largest travel and entertainment firms.

Throughout his career, Reinier has been a keynote speaker at online industry events, workshops, and conferences in Europe (London, Amsterdam, Reykjavik, Malmo, Paris, Brussels, Istanbul, Zurich, Madrid), North America (New York, San Francisco, Chicago, Atlanta, Dallas, Miami, Minneapolis, Toronto, San Juan), Asia Pacific (Shanghai, Singapore, Sydney, Melbourne), the Middle East (Dubai), Africa (Johannesburg) and South America (Buenos Aires, São Paulo).

He has also been quoted as a trend expert in numerous business publications, including BusinessWeek, Time Magazine, New York Times, The Guardian, Business 2.0, Die Zeit, Advertising Age, and blogs like buzzmachine.com, thelongtail.com and gapingvoid.com.
On a corporate level, Reinier has worked with leading brands like Young & Rubicam, KLM Airlines, SonyEricsson, Schiphol Airport, Electronic Arts, InterContinental Hotels Group, INSEAD, MasterFoods, and Unilever.

Reinier evers heeft dus door de jaren heen veel internationale kennis en ervaring opgedaan waardoor hij een brede visie heeft. Deze laat hij vaak horen in lezing en andere mediums zoals tijdschriften en blogs. De trendwatch capaciteiten zijn ook bij de grote bedrijven niet onopgemerkt gebleven wat heeft geresulteerd in samenwerkingen bedrijven zoals KLM, sony Ericson etc. De trends waar Reinier zich vooral mee bezig houd zijn op economisch/bedrijfs vlak.
In 2007 is hij tendwatcher van het jaar geworden.. Dit werd er over hem gezegt.

“Reinier Evers is de winnaar van de Trendwatcher Van Het Jaar Verkiezing 2007. De jury heeft gekozen voor Evers omdat hij op alle vlakken van het beoordelingsmodel hoog scoort. Evers weet ontwikkelingen op de consumentenmarkt goed in kaart te brengen. Hij weet deze ontwikkelingen tevens goed te onderbouwen door veel voorbeelden te laten zien. Dit maakt het voor het bedrijfsleven tastbaar en bruikbaar. De internationaal geörienteerde Evers gebruikt de modernste methoden en tehnieken voor zijn werk/ virtuele organisatie. Daarnaast zijn de nieuwsbrieven van trendwatching.com toegankelijk voor een groot publiek. Hij is een echte ondernemer, en is uitstekend in staat om van trends ‘conversation pieces’ te maken. Een terechte winnaar.”

CV Reinier Evers

Geboren: 11 oktober 1970 in Utrecht, opgegroeid in Doesburg
Woont: in een ‘langzamerhand te kleine’ dubbele bovenwoning in Amsterdam Oud-West met vriendin Aliefka Bijlsma (schrijfster) en zoontje Tristan (1,5 jr)
Rijdt: ‘In een hele oude Saab’
Kranten: ‘Papieren versies van The Wall Street Journal, The Financial Times, USA Today en het Parool. Online: ‘alles’.
Favoriete sites: ‘heel veel. Maar vooral nytimes.com, gizmodo.com en gawker.com’
Eigen site: http://www.trendwatching.com
Hoe vaak online?: ‘Altijd’
Onmisbaar gadget: Blackberry
Beste boek: ‘Op dit moment Gezandstraald, geschreven door mijn vriendin, dus ik weet niet of ik dat mag zeggen. Maar het is echt zo. Ik heb het al drie keer gelezen. Het is heel spannend en broeierig.’
Volgende vakantiebestemmingen: ‘Amerika en Schiermonnikoog’

Meer informatie:
Interview: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=965146
Artikel: http://www.molblog.nl/trends/3645
Zijn site: http://trendwatching.com/

Gemaakt door: Michiel van Horssen


Acties

Information

Plaats een reactie