Concept [BOL.com]

6 10 2008

Micro: Bol.com
Maxi: Online Kopen
Mega: Digitalisering

Doordat de wereld langzaam digitaliseert, worden de consument langzaam lui en worden snel afhankelijk van computers en andere digitale mogelijkheden. Ze willen niet eens meer uit huis op iets te kopen, het kost hun te veel tijd en moeilijk. Daarom ontstaat er een behoefte: gemakkelijk kopen via internet. Bol.com is daardoor ook ontstaan. 

De internetwinkel is op de Nederlandse markt toonaangevend, innovatief en vooral: het bedrijf maakt bakken winst. Wat doet dit bedrijf zo goed?

Bol.com verkoop echt alles wat je maar kan noemen, maar alles kern verkoop hij boeken. Voor veel mensen is dat erg handig. Als je niet graag veel wil lopen en overal wil gaan kijken wat het kost. Dan is bol.com een hele goede website voor jou. Je hoef niet ver te zoeken met een redelijk prijs (rond winkelprijs) kan je al iets aanschaffen zonder veel te hoeven lopen. En binnen 1 week heb je hem thuis. Handig of niet?
Bol.com kwam ook het verkopen van tweedehands boeken Het ging als een trein.
‘Maar de meeste mensen denken dat is toch helemaal niet nieuw?’ Klopt. Concurrent Amazon verkoopt al tijden tweedehands boeken in de bestaande webwinkel.

Wij zeggen: ‘Beter goed gejat dan slecht bedacht.’ In een halfjaartje tijd een half miljoen oude boeken slijten is een prestatie. Daarmee verslaat de webwinkel zelfs de specialistische oude boeken keten De Slegte.

gemaakt door: Joey Wong


Acties

Information

Plaats een reactie