Faith Popcorn

25 09 2008

Eén van de bekende trendswatchers is Faith Popcorn. Zij is geboren in 1947 ook wel ‘Moeder aller trendwatchers’ genoemd en de ‘Nostradamus van onze tijd’. Dat alles heeft te danken aan de boeken die zij samen met Lys Marigold schreef, zoals The Popcorn Report, Clicking en EVAlutie. De alsgeboren ‘Plotkin’ Popcorn is wel nog altijd vooral de New Yorkse reclamecreatief die zij was voordat ze wereldberoemd trendwatcher werd. In haar laatste boek ‘A Dictionary of the Future’, treft de lezer geen trends aan, geen toekomstvoorspellingen, maar alleen nieuwe begrippen. Het grote publiek zal haar echter wel altijd blijven zien als trendwatcher, en dan vooral als de ‘ontdekker’ van het ‘cocooning’: thuis blijven, je terugtrekken in een beschutte omgeving.

Faith wordt niet door iedereen even serieus genomen, maar haar klanten (grote bedrijven zoals IBM en Nissan) hebben geleerd goed naar haar adviezen te luisteren. Want zij was degene die Coca Cola waarschuwde dat de introductie van New Coke op een commerciële ramp zou uitlopen.

De visie van Faith Popcorn:

Binnen tien jaar, zo voorspelt Faith Popcorn, zullen de bedrijven die er het best in geslaagd zijn hun marketing op vrouwen te richten, marktleider zijn in iedere belangrijke sector. Popcorn noemt deze trend evaluatie en beschrijft in haar boek wat de vrouwelijke consument echt raakt en hoe bedrijven een winstgevende en langdurige relatie met hun belangrijkste consumenten (vrouwen) kunnen opbouwen. Volgens Faith is het probleem dat de marketingwereld nog steeds gedomineerd wordt door mannen.

Gemaakt door: Joey Wong


Acties

Information

Plaats een reactie