Jan Rijkenberg

6 10 2008

Jan Rijkenberg is geboren in 1957 en is medeoprichter en partner van BSUR concepting. Een internationaal creatieve concultancy te Amsterdam, gespecialiseerd in het creëren van werelden voor merken. Het bedrijf adviseert haar klanten op het gebied van brand creation, re-concepting, brandportfolio management, business concepten, identify design en geïntegreerde communicatie. Bekende klanten van Jan Rijkenberg zijn Davidoff, Bacardi, Wrangler, Plantronics, Campina International, Ordina, Glamour en Radio 538.

BSUR staat voor het komen tot innovatieve oplossingen in de marketing en communicatie. Jan Rijkenberg heeft tevens een eigen boek geschreven genaamd ‘concepting’, waarin hij het heeft over een nieuwe manier van marketing. Volgens hem is het belangrijker om het merk en de visie zo goed mogelijk te distribueren en niet alleen maar focussen op het product zelf. Rijkenberg pleit ervoor om merken te creëren op basis van een manier van denken. Hij heeft deze visie ontwikkelt door de merken Swatch, Virgin, Ben & Jerry’s, Nike, Bertolli, Sanex en Easyjet te bestuderen. Verder geeft Rijkenberg les in concepting, brands en communicatie strategie aan de Universiteit voor Management te Groningen.

Gemaakt door: Marvin Siem


Acties

Information

Plaats een reactie