Renzo Rosso (rosalie)

6 10 2008

Renzo Rosso is geboren in het noordoosten van Italië. Hij volgde een opleiding in textiel en na zijn afstuderen in 1975 ging hij zelf kleding maken. Samen met andere ontwerpers lanceerde hij succesvolle kledingmerken zoals Martin Guy, Ten Big Boys en natuurlijk Diesel. In 1985 kocht Rosso zijn partners uit en werd volledig eigenaar van het merk Diesel. Vanaf dat moment maakte Diesel een enorme groei door.
Als designer van jeansbroeken is Diesel bekend om zijn innovatieve collecties en gedurfde reclamecampagnes. Naast de jeanscollectie vind je er accessoires als zonnebrillen, parfums en schoenen. Volgens Renzo Rosso verkoopt Diesel dan ook geen producten, maar een levensstijl.
Renzo rosso van diesel heeft zijn concept diesel gebouwd op het gevoel dat jongeren steeds minder een van bovenaf opgelegde modestijl zouden accepteren. Reizend en pratend met jongeren is hij tot deze visie gekomen. Diesels gedachtegoed is zoiets als, wij schrijven niets voor, wij hebben geen stijl, jij bepaalt je eigen stijl en mixt op allerlei manieren je eigen wereldje bij elkaar.

Gemaakt door: Joey Wong


Acties

Information

Plaats een reactie