Conceptlancering [Mars drink]

29 10 2008

Ergens rond 2002/2003 introduceerde Mars het product Mars Drink. Al snel werd het product direct al een potentiële flop genoemd. Mars Drink smaakte naar gewoon chocolademelk maar het merk Mars staat voor een candybar en niet voor een drankje, dat was zo ongeveer de teneur. Het is ook misgegaan want Mars Drink kom je al tijden niet meer tegen in Nederland. Er is wel genoeg informatie over de introductie en alle rumoer eromheen, maar over het uit de markt halen zul je niets vinden. Dat lijkt kenmerkend te zijn voor gesaneerde producten. De geboorte wordt met luide trom aangegeven, het sterven vindt in stilte plaats. We zijn allemaal bekend met de marsreep, daarna verscheen die in ijsvorm. Toen werd Mars als drank verkrijgbaar. Niet Mars Masterfoods verzorgt de distributie, maar Pietercil Barends.Vanuit een pragmatisch oogpunt bekeken is dat natuurlijk ook niet zo gek. Want zelfs het meest eenvoudige persbericht waarin je het uit de markt halen van een product aankondigt kost tijd, energie en een beetje geld en het levert je niets op. Het product was op korte termijn succesvol, want consumenten zijn nieuwsgierig, maar op de lange termijn was het een nadeel voor het merk Mars.

Gemaakt door: Kirsten van der Velden


Acties

Information

Plaats een reactie